
Specjalistyczne Centrum Wspierające Edukację Włączającą w Podgłębokiem przez dwa lata trwania projektu „Pilotażowe wdrożenie modelu Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą " prowadziło szereg działań skierowanych do specjalistów i nauczycieli min. konsultacje indywidualne i grupowe.
Rodzaj wsparcia wynikał z diagnozy oraz potrzeb nauczycieli placówek objętych wsparciem SCWEW w: Szkole Podstawowej w Zespole Szkół Nr 1 w Ludwinie, Zespole Szkół im. K.K. Jagiellończyka w Łęcznej, Technikum w Zespole Szkół Górniczych w Łęcznej, Technikum w Zespole Szkół Rolniczych w Kijanach, Liceum Ogólnokształcącym w Zespole Szkół Nr 2 im. Simona Bolivara w Milejowie, Przedszkolu Samorządowym w Cycowie.
Konsultacje indywidualne lub grupowe dla nauczycieli prowadzone przez ekspertów i specjalistów SCWEW miały na celu wsparcie rozwoju zawodowego nauczycieli oraz wzmocnienie ich kompetencji pedagogicznych.
Konsultacje obejmowały wsparcie i doradztwo w zakresie: doboru metod i form pracy w klasie zróżnicowanej, opracowanie IPET, dostosowanie programów wychowawczo-profilaktycznych, podejmowania działań interwencyjnych.
Wymianę doświadczeń, przemyśleń, wspólne analizowanie źródeł trudności, szukanie istoty problemu i ich rozwiązań. Spotkania prowadzone były w taki sposób, aby skuteczniej działać na rzecz inkluzji społecznej oraz edukacyjnej dzieci i młodzieży ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.
Zapewnienie wsparcia, dzielenie się doświadczeniem w rozwiązywaniu wybranych problemów dydaktycznych i wychowawczych w pracy z uczniami, pozwoliło wspólnie wypracować kierunki działań i form pomocy w celu zniwelowania niepożądanych zachowań. Opracować ścieżki wsparcia i pomocy w pracy z dzieckiem ze specjalnymi pogrzebami edukacyjnymi.
Opracowała: Urszula Jabłońska ekspert ds. informacji i ewaluacji SCWEW